Tuesday, January 20, 2015

Παπανδρέου σε Μέρκελ: Πάρτε τα λεφτά, πάρτε τα κλειδιά, φεύγω!

55739.jpg

Παραθέτουμε απόσπασμα από τη συνέντευξη Παπανδρέου στους Kαμπουράκη-Οικονομέα #mega :

Γ. Α. Παπανδρέου: Ήταν σε σύνοδο – έχω κάνει και δηλώσεις μετά - που διαμορφωνόταν κάποιο κομμάτι του προγράμματος. 

- Έλεγε (η Μέρκελ): «Εμείς σας δίνουμε λεφτά. Κακώς σας δίνουμε λεφτά». Αυτή ήταν η αντίληψή τους. «Κακώς σας δίνουμε λεφτά. Δεν έπρεπε να χρειάζεστε λεφτά.  Άρα, λοιπόν, πρέπει να υπάρξει και κάποια τιμωρία, ώστε να παραδειγματιστούν και άλλοι». 
- Και απάντησα: «Ποια τιμωρία, για πείτε μου.» 
- Τα λέω απλά και γρήγορα: «Θα σας πάρουμε την ψήφο, δεν θα μπορείτε να ψηφίσετε στην ΕΕ». 
- Της απάντησα: «Τι εννοείτε ότι θα μας πάρετε την ψήφο; Έτσι κι αλλιώς με το οικονομικό πρόγραμμα εσείς, οι δανειστές, έχετε τον πρώτο λόγο αναγκαστικά, μέσα στη διαπραγμάτευση». 
- Και λέει: «Όχι, για όλα τα θέματα».
- Και ρωτώ ξανά: «Δηλαδή αν υπάρχει ένα θέμα για την Κύπρο ή ένα θέμα για την Τουρκία ή ένα θέμα για κάποια άλλη βαλκανική χώρα ή κάποιο ζήτημα εθνικής σημασίας> δεν θα έχουμε λόγο εμείς»; 
- Μου απάντησε: «Δεν θα έχετε λόγο».
- Απάντησα κι εγώ λοιπόν: «Πάρτε τα λεφτά, πάρτε τα κλειδιά και φεύγω. Δεν με ενδιαφέρει».

Συγκρουστήκαμε. Ήμουν μόνος.
Ξέρετε σε αυτές τις διαπραγματεύσεις οι μεν ήταν τιμωρητικοί. οι δε άλλοι φοβόντουσαν μήπως κολλήσουν λέπρα, την ίδια αρρώστια που είχε η Ελλάδα.

Γ. Οικονομέας: Μέχρι και για τις φωτογραφίες έχετε πει. Έτσι είναι;

Γ. Α. Παπανδρέου: Φοβόντουσαν να βγάλουν φωτογραφία μαζί μου. Σου λέει: «Πού να βγάζουμε τώρα φωτογραφία, μήπως βγει στις αγορές και κολλήσουμε».
Τελικά, απέσυρε αυτή την πρόταση. Και μάλιστα, ήρθε αμέσως μετά ο Πορτογάλος Πρωθυπουργός και μου είπε πως δεν έχει ξαναζήσει ποτέ στη ζωή μου τέτοια σκληρή κόντρα στην ΕΕ.
Άρα, σκληρές διαπραγματεύσεις κάναμε και σταθήκαμε όρθιοι. Και διαπραγματευόμασταν συνεχώς. Πώς πήραμε το κούρεμα; Το κούρεμα έτσι ήρθε από τον ουρανό; Δεν διαπραγματευτήκαμε το κούρεμα;

Δ. Καμπουράκης: Άλλοι το αμφισβητούν. Το PSI το αμφισβητούν, ότι δεν έγινε τίποτα.

Γ. Α. Παπανδρέου: Με συγχωρείτε. Δεν είναι τίποτα τα 120 δισεκατομμύρια; Δηλαδή 120 δισεκατομμύρια που ΔΕΝ θα πληρώσει ο Ελληνικός λαός. Δεν είναι τίποτα;
- See more at: http://www.epikairo.gr/

No comments:

Post a Comment

wibiya widget